Saturday, March 8, 2008

Iklan Jual Kereta Kat Internet Behasil,,,eheh


Hari ni antara hari2 yg happy dlm hidup aku sbb baru je berjaya jual kete volvo aku. Walaupun tak mahal cuma RM 3 ribu je,,,tapi aku puas sbb aku dapat jual melalui iklan aku kat internet..Banyak tempat aku iklankan,,,aku letak kat freeiklan, iklanpercuma, ebay, friendster,,,,tapi akhirnya sangkut gak sorang walaupun sebelum ni dah ramai yang msg dan calling nak tengok keta.

Fist aku dapat call dari Sg Rengit,,tak sangka plak Mat Salih dari New Zealand nak tengok keta aku,,,tapi sbb ada masalah transport hari dia nak datang tu,,,terpaksa la cancel. Pastu byk la msg aku terima,,,,tapi bila aku suruh dtg tengok byk je alasan,,,,

Ake sebenarnya dah give up dah jual kat org, ni ,,,aku pikir nak nak jual kat used car je walaupun harga rendah,,,tapi puas hati,,,tade la nak kene buat appointment sana sini,,leceh. Aku sebelum ni dapat buyer dari used car,,,,tapi malas lagi nak jual sbb masa tu bank dalam proses nak keluarkan geran.

Akhirnya,,,,dengan 2 hari deal. aku berjaya letgo volvo aku,,,,alhamdullilah...walaupun sedih gak sbb aku dah pakai 2 tahun dan dah byk benda aku buat..... Tapi sbb aku dah malas nak maintain dan komitment pun dah bertambah,,,,aku lepaskan juga la,,,,nanti kalau ada rezeki aku cari la balik model yang sama camtu,,,,,. Thank hasrul ssb sudi bli kete aku,,,,eheh. Dia kata dia jumpa iklan tu kat friendster,,,,aku pun dah tak ingat aku letak iklan kat situ.

Sebenarnya ni dah kali ke 4 aku jual kereta. First kereta arwah ayah aku,,,sbb aku yang last guna so aku la jualkan.....Kemudian kereta 1st aku,,,,aku jual kat orang tapi tak tukar nama,,,last orang tak bayar,,,so aku terpaksa serah keta tu kat bank utk lelong....Yg ke 3 keta volvo gak,,,tapi model 244, aku dah pakai 4 tahun,,,,tapi sbb body aku malas nak maintain aku jual kat org kampung,,,yang ni tade iklan pun cuma cari melalui kenalan jer,,,,.Yg last ni baru aku rasa diri aku betul2 seorang salesman sbb jual melalui iklan,,,hehe

So pasni,,,,aku akan lebih bersemangat nak jual benda2 kat internet ni,,,,tak sangka ianya berhasil...

No comments: