Wednesday, September 17, 2008

Hari Kedua Habiskan Cuti

Hari ni merupakan hari kedua aku tak pegi office sebab menghabiskan baki cuti tahun aku yang ada 11 hari tu,,,
Walaupun tak pegi keje,,,rasa banyak plak perkara aku nak kene setel..tapi sume aku dah rancang cuma kene disiplin kan sikit la ikut planning takut nanti missed out plak sebelum aku berangkat ke Pasir Gudang

Sebelum cuti ni aku dah berjaya dapatkan rumah sewa baru di PG...Deposit pun aku dah setel,,lori nak pindah barang pun aku dah booking cuma tunggu masa je.
Loan umah aku ngan maybank aku dah isi form untuk buat standing instruction,,,sebelum ni bayar guna potong gaji sbb company aku bagi subsidi...
Semalam aku dah pegi KPF untuk transfer account dari staff to status anak peneroka. Dia kata prosedur taklah susah mana cuma perlukan pengesahan dari Pengurus rancangan jer...tak perlulah aku start all over cam orang yang baru nak buka akaun dan lama nak tunggu kelulusan sebab tunggu board meeting dulu...Harap-harap smooth transition la,,,sebab sayang nak kuar since KPF antara koperasi yang bagi paling tinggi return.,,,last year dividen + bonus dapat 16%....Cuma satu je la,,bila transfer nama atas status anak Peneroka limit terhad la,,sbb nak kene kongsi ngan adik beradik aku yang lain hahaha...

Itu yang aku dah setel...Yang belum setel lagi aku plan hari ni nak pegi Bank rakyat nak tanya dia camna aku nak setelkan personal loan aku sinice sebelum ni aku buat potongan gaji melalui koguna (Koperasi Perkerja Felda). Since aku tak layak lagi jadi member mungkin aku kene buat cara lain..guna SI atau cash...Hari tu call dia kata bleh transfer dlm bank acc aku je,,cuma aku nakkan confirmation dan nak isi borang2 tertentu kalau perlu.

lagi satu, pasal aparment aku...So far aku belum sewakan lagi. walaupun hampir setiap hari ada orang call dan tengok rumah tapi aku belum decide nak bagi kat siapa. Aku letak dateline minggu ni...sebab aku nak cari penyewa yang betul2 boleh dipercayai dan financial strong..takut jadi cam umah aku satu lagi salu bayar lewat,,,,tapi lately alhamdulillah payment dah cepat dan tak penah missed. Tapi sebab pengalaman dah ada so kene la berhati2...

Arini kalau ikutkan ada org nak tengok tapi derang nak datang belah malam...Malam ni plak aku nak gi umah adik aku kat senawang.....so terpaksa la postpone. Yang waiting list mmg dah ramai,,,cuma aku je malas nak confirmkan lagi. Harap2 aku dapat tenant yang betul2 OK.

Aku rasa pasni aku nak sambung balik citer umah lelong aku tu dari aku dapat sampai la aku dapat tenant,,,,,panjang gak citer tu,,,nanti aku sambung kalau ada masa....

No comments: